Trochu jiné háčkování

10. září 2012 v 18:14 | Jani |  Tipy a triky

Háčkování je velice variabilní a kreativní technika, která se dá ozvláštnit mnoha způsoby. Patří mezi ně nejen korálky nebo třásně, zkusit můžete i:

  • Háčkováním do stonku (svislé části oka) každé řady místo do véček vytvoříte úhlednější okraj hotového dílu.
  • Vzhled vzoru lze změnit vpichováním pouze pod zadní část véčka (vzdálenější od nás) - zadní smyčky. Tím vznikne mezi jednotlivými řadami série vyvýšenin. Vznikne měkčí a pružnější tkanina, než když vpichujeme pod dvě smyčky. Další možností je vpichování střídavě pod zadní a přední smyčku, což práci dodá odlišný vzhled.
  • Dalším ozvláštněním jednoduchého kusu můžou být obruby a vložky. Tyto pojmy označují lemování či ozdobné okraje na hotové práci. Můžeme je ke kusu buď přiháčkovat nebo přišít ostrou jehlou.
  1. Obruby lze háčkovat přímo na hotový kus nebo připojit později. Lze je použít k ozvláštnění hladkých kusů, obzvlášť luxusně na domácím prádle a ručnících. Funkčnějším využití představuje prodlužování dětských oděvů.
  2. Vložky se tvoří nezávisle na základní látce, k níž se poté připojí. Mají nejčastěji dva rovné okraje a umisťují se mezi dvě části textilie, bez podkladu. Lze ji použít k nahrazení části textilie, která se zašpinila nebo prošoupala.