3. Technika: Háčkování do kruhu

13. prosince 2012 v 17:44 | Jani |  Technika
Místo v rovných řadách můžeme háčkovat i do kruhu. Pokud chceme, aby byl kruh plochý, musíme přidávat sloupky (viz. třeba návod jak uháčkovat tvarovaný klobouk).
  1. Začínáme kroužkem řetízkových ok. Může být libovolně velký. Pro začátek uháčkujemee třeba pět ŘO a aniž bysme řetízek přetočili, spojíme ho do kroužku pevným okem do prvního ŘO.
  2. Každá řada začíná určitým počtem ŘO (viz. tabulka počtu ok na obrácení). Dále vpichujeme do středu kroužku z řetízkových ok.
  3. Na konci řadu uháčkujeme pevné oko do posledního z počátečních ŘO, tím řadu spojíme. V následujících řadách vpichujeme obvyklým způsobem za obě smyčky ve vrcholu každého sloupku, pokud není uvedeno jinak.

ZDROJ KRESBY: B. Barndenová

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Magdaléna Magdaléna | E-mail | 6. září 2013 v 0:18 | Reagovat

Dobrý den, nevím si rady s jednou věcí a chtěla bych vás požádat o radu. Když háčkuji do kruhu, stává se mi, že mi jde nakřivo šev - místo kde se spojí začátek a konec řádku pevným okem. Můžete mi prosím poradit? děkuji

2 Jani Jani | Web | 13. září 2013 v 11:44 | Reagovat

Pokud vpichujete hned za uháčkovaný řetízek, zkuste každou druhou řadu jeden sloupek vynechat a naopak ho přidat těsně předtím, než ukončujete.

3 Dana Dana | E-mail | 7. ledna 2014 v 21:03 | Reagovat

Ahoj. Asi mam hloupy dotaz ale nevim jak zacit kruch..nerozumim vpichu do stredu .. Kam mam hacek vpichnout a kudy vest nit? Dekuji za odpoved.