Jak uháčkovat čepici

11. ledna 2013 v 10:09 | Jani |  Jak uháčkovat...
Pokusím se Vám popsat, jak uháčkovat jednoduchou čepici z dlouhých sloupků. Postupně můžete vyzkoušet přidávat další prvky, jako podpichované sloupky nebo pecičky:
  1. Nejdříve si uháčkujete kruhovou základnu. A to tak, že uháčkujete libovolný kroužek z DS. V druhé řadě pak do každé první smyčky uděláte dva DS. Ve třetí řadě do každé první smyčky jeden DS a do každé druhé smyčky dva DS. Ve čtvrté řadě do každé třetí smyčky dva DS, v páté řadě do každé čtvrté smyčky dva DS atd. (já používám háček č. 6 a na základnu pro dospělého člověka mi stačí 7 řad, háčkujete-li na děti, prohlédněte si tabulku velikostí pro děti).
  2. Máte-li hotovou základnu, již kruh nerozšiřujete, háčkujete do každé smyčky jen jeden DS. Zde můžete použít různé ozdobné prvky a vzory.
  3. V posledních dvou řadách můžete několik sloupků ubrat, aby čepice lépe přiléhala k uším.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Stáňa Krylova Stáňa Krylova | E-mail | 28. října 2014 v 7:45 | Reagovat

Jsem zaměřena na spoustu druhů ručních prací i jiných,které nesouvisí s háčkováním a pletením,ale byla jsem požádána o háčkované a pletené čepičky a já vytvářela klasiku,ale chtějí to,co frčí. Jak to vytvořím? Je možné dodat obrázky a popisy? Děkuji