Říjen 2015

25 Kabelka ze špagetové příze

11. října 2015 v 9:49 | Jani |  Výrobky
Blíží se podzim a s ním různé společenské akce. Začala jsem se dívat po nějaké pěkné neutrální kabelce, která by se dala vzít do knihovny (a tudíž se do ní vešly papíry o velikosti A4), ale zároveň bylo možné z knihovny jít rovnou třeba na romantickou večeři s přítelem. Na internetu jsem narazila na hromadu kabelek z tzv. špagetové příze. Jedná se vlastně o provaz vytvořený z tričkoviny. Setkáte se však s různou tloušťkou, a tak je lepší vyrábět z něj kabelku jednobarevnou. Také je lepší vybrat si menší kabelku, protože tričkovina je dost těžký materiál. Tvořte tedy výrobky z max. jednoho klubíčka, které má cca 500-700 g. Budete překvapeni, jak rychle je Váš výrobek hotový!


Doporučenou velikostí háčku je vel. 12. Já tuhle velikost doma neměla, tak jsem používala vel. 10 a šlo to s ní taky dobře. Na svoji kabelku jsem použila šedou špagetovou přízi z prodejny Stoklasa. Není pružná, takže se s ni dobře pracuje, avšak je silnější než jiné špagetovky.

POSTUP:
  • Uháčkujte si řetizek o délce cca o 3 oka kratší, než je požadovaná šířka kabelky.
  • Uháčkujte dno kabelky: do krajních ok 3-4 KS (dle tloušťky příze), do zbytku 1 KS dokola. Háčkujte po celou dobu zvnějšku kabelky, tedy neotáčejte přízi. Přidejte ještě další 3 řady KS bez přidávání.
  • Následují 3 rady DS a 2 řady KS.
  • Ucha tvoří stejná špagetová příze uháčkovaná pomocí ŘO. Můžete si nechat delší konce a přivázat je dovnitř kabelky. Zpočátku jsem se pokoušela je na špagetovou přízi ručně přišít, ale šije se do jí spatně.
  • Kabelku můžete zapnout pomocí většího knoflíku nebo nechat otevřenou.
  • V místech nastavování spojů či na dně kabelky se můžou vytvořit větší dírky, je dobré zaplnit je např. pruhem špagetové příze.
  • Kabelku můžete dozdobit lesklou stuhou =).